Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Gambar Mini market DAN Pasar Segar R&D di Tmn Kenari


Dr Hj Masjuki - Web Master & Pengarah R&D

Status: Offline
Posts: 976
Date:
Gambar Mini market DAN Pasar Segar R&D di Tmn Kenari
 



seperti berita yang di nyatakan, berikut adalah link projek Minimarket dan pasar segar di Taman Kenari apa setelah signboard selesai di pasang.


Kedai ini di buka 24 jam sepertimana berita yg di muatkan di kolum Ushawan R&D. Di kelolakan SEPENUHNYA oleh anggota R&D.


http://www.pekida.org/minimarket.htm



 



__________________
*** Selamat menyambut Maulidul Rasul 1427 dari R&D ***


Dr Hj Masjuki - Web Master & Pengarah R&D

Status: Offline
Posts: 976
Date:
RE: Gambar Mini market DAN Pasar Segar R&D di Tmn Kenari
 


Insyaallah...


Sedikit masa lagi akan kanda loadkan gambar gambar projek Kantin kita di Bukit aman. 


Bukan untuk menunjuk nunjuk, sekadar menyatakan pencapaian kepada ahli ahli lain sebagai pendorong, agar sama sama dapat kita contohi (itu pun jika ada minat dan di dapati sesuai dan berkemampuan untuk menjadi ushawan).


 



__________________
*** Selamat menyambut Maulidul Rasul 1427 dari R&D ***


Veteran

Status: Offline
Posts: 60
Date:
RE: Gambar Mini market DAN Pasar Segar R&D di Tmn Kenari
 


                    DENGAN  NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


assalamualaikum,


alhamdulillah syukur kehadrat allah swt,akhirnya telah berjaya membuka sebuah kedai.teruskan lah wahai kekanda mas,insyallah allah akan sentiasa bersamamu dalam perjuangan.lakukanlah yang terbaik demi jemaah pekida.tahniah.




__________________
*kbs30* AKU ADALAH AKU,TIADA YANG LAIN SELAIN DIRI AKU,DAN AKU ADALAH YANG HAK....///(kedah darulaman)


Senior

Status: Offline
Posts: 256
Date:
RE: Gambar Mini market DAN Pasar Segar R&D di Tmn Kenari
 


A`kum...


 


 


 


syabas Abang Mas...



__________________
DONT SANGKA KELIAK WATA NO BOYA...29 yang bertauliah...


Veteran

Status: Offline
Posts: 80
Date:
 


kbs 30 wrote:





DENGAN  NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


assalamualaikum,


alhamdulillah syukur kehadrat allah swt,akhirnya telah berjaya membuka sebuah kedai.teruskan lah wahai kekanda mas,insyallah allah akan sentiasa bersamamu dalam perjuangan.lakukanlah yang terbaik demi jemaah pekida.


tahniah.





 


SYABAS SETINGGI TINGGINYA.


SATU PERMULAAN YG BAIK UTK MENYAHUT SERUAN YB DATO PRESIDEN UTK MENGUJUDKAN 10 USHAWAN PEKIDA SETIAP DAERAH. NAMPAK R&D DAH MULAKAN DULU.



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 39
Date:
 

Alhamdulillah syabas.


Terasa benar tertinggalnya saya dalam usaha ini. insyallah saya berazam utk mencontohi gerakan r&d dengan jemaah di sini nanti. akan kami  ushakan agar abang mas dapat datang memberi ceramah dan tunjuk ajar bagaimana memulakan usaha murni ini.



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 39
Date:
 

Maafkan saya ...


saranan ikhlas untuk abang Mas dan petugas r&d di mini market ini... ada lebih baik dan meriah lagi jika kawasan sekitar kaunter tu di penuhi dengan pelbagai barangan kecil utk menarik perhatian pelanggan sewaktu membayar, terutamanya barangan yg ada kaitan dgn makanan dan yang menarik perhatian kanak kanak.


sekadar saranan jahil dari hamba.


(kalaulah saya duduk dekat, pasti saya beli segala keperluan harian dari minimarket r&d, kalau kita tak beli dan ajak orang lain membeli siapa lagi...? betul tak jemaah semua?)


 



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 48
Date:
 

kbs 30 wrote:


                    DENGAN  NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG assalamualaikum, alhamdulillah syukur kehadrat allah swt,akhirnya telah berjaya membuka sebuah kedai.teruskan lah wahai kekanda mas,insyallah allah akan sentiasa bersamamu dalam perjuangan.lakukanlah yang terbaik demi jemaah pekida.tahniah.

setinggi tinggi tahniah dari hamba. semuga perniagaan bertambah maju, DAPAT DIJADIKAN BEKALAN UTK PROGRAM KEBAJIKAN YG TELAH DAN SEDANG DI ATUR OLEH R&D dan agar berhentilah mulut mereka yg mencemuh R&D selama ini.

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 76
Date:
 


amir wrote:





kbs 30 wrote:                    


DENGAN  NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG


assalamualaikum, alhamdulillah syukur kehadrat allah swt,akhirnya telah berjaya membuka sebuah kedai.teruskan lah wahai kekanda mas,insyallah allah akan sentiasa bersamamu dalam perjuangan.lakukanlah yang terbaik demi jemaah pekida.tahniah.


setinggi tinggi tahniah dari hamba. semuga perniagaan bertambah maju, DAPAT DIJADIKAN BEKALAN UTK PROGRAM KEBAJIKAN YG TELAH DAN SEDANG DI ATUR OLEH R&D dan agar berhentilah mulut mereka yg mencemuh R&D selama ini.




Sudah terang lagi bersuluh.hamba juga turut merasa sejuk hati dan berbangga dengan perkembangan ini. Syabas r&d.

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 62
Date:
 

diharapkan kedai runcit ini akan bertahan lame dan membuat pembaharuan dr semase ke semase...

__________________
pantang berundur sebelum ajal///


Veteran

Status: Offline
Posts: 68
Date:
 

alhamdulillah... naik satu lagi kedai milik usahawan melayu...

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 345
Date:
 

asalamu`alaikum

respect pada kanda mas...

__________________
nor mazwan bin mazlan


Veteran

Status: Offline
Posts: 50
Date:
 

Masih ingat lagi dalam ucapan dasar Presiden di mesyuarat agong yg lepas, dan itu juga yang di ulang ulang, sampai masuk surat khabar... PEKIDA INGIN LAHIRKAN 10 USHAWAN DI SETIAP DAERAH.


Itu boleh di katakan ucapan sekadar ucapan, atau arahan / gesaan sekadar gesaan... dan nampak kanda Mas ambil berat ucapan itu utk di laksanakan dengan sungguh sungguh.


Hari hari kanda Mas tarbiahkan anggota r&d, agar bersabar utk mengikat diri dengan projek yg di asaskan atas dasar perjuangan ini. Semua yg di aturkan adalah dengan pembiayaan umat, samada dari segi dana (yang pasti Kanda Mas yg berhempas pulas mencari dana), tenaga, idea, pengurusan dan masa.


Bukan mudah utk menyatupadukan Melayu tanpa wadah dan tarbiah yg jelas. Dari projek ini kami semua nampak dengan jelas, bagaimana rahsia baiah itu seharusnya di manfaatkan utk pembangunan Melayu dan Islam. di situ kami di ikat, di didik, di ajar berniaga... kami sertai dan ushakannya utk perjuangan, utk pekida dan utk Islam.


BARULAH PUAS HATI DAN YAKIN KITA TELAH BERBUAT KERANA ALLAH (LILLAH), DENGAN CARA ALLAH (BILLAH)... kerana ahli maupun ketua semuanya melaksanakan semata mata atas dsar jemaah, bukan atas dasar Individu... ini jelas sekali kerana tiada satupun perniagaan itu di atasnamakan kepada nama Kanda Mas atau ahli keluarganya...


kami rela dan akur utk di atur, di pimpin demi kejayaan ruhani dan jasmani generasi masa depan.


Alhamdulillah... syukur dapat berada dalam jemaah ini dan mendapat pimpinan yang mantap dan berisi dari kanda Mas, ayah Malek dll.///


 



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 50
Date:
 

Oh ya... ada posting pedas yg menuduh kanda Mas melakukan projek sosial, mendidik dan memulihkan gadis liar, pemuda liar utk mendapatkan tenaga buruh murahan...


Maafkan saya kerana tidak rela kanda Mas di perkatakan begitu... anda yg tidak bersama dengan dia memang tidak akan dan tidak sekali kali akan faham dan simpati dgn beliau. beliau ibarat bapa bahkan lebih dari itu kepada kami anak didik beliau... bukan sekadar abang bagi kami.


jangan anda ingat kami begitu bodoh utk di kudakan oleh beliau. saya sendiri pernah beberapa kali tertipu dengan keseronokan dunia... hampir 10 bulan kerja tanpa gaji, tanpa sara hidup... tanpa didikan dan hanyut pada keseronokkan... bahkan telah beberapa kali berlaku dlm hidup saya.


Dengan r&d semuanya terjamin, makan minum, pakaian, tempat tinggal, talipun, kereta dan yg paling penting sekali pendidikan ruhani terjamin... jadi bagi anda yg berdetik di hati sedikit rasa irihati dan hasad dengki tu... buangkan lah jauh jauh... itu seruan saya...


 



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 

ALHAMDULILLAH



__________________
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

insya Allah...kalau saya dah besar..saya nak buka kedai lagi besar dari ni plak..ini kecik je nih...tak heran..elehh...

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 56
Date:
 

saya nak bukak Kompleks Pekida lah nanti. Fuh.. Mesti gempak... Tapi ada snooker la plak. Hehe...

__________________
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

buka bang...jangankan snooker je bang..pastu leh letak umah urut..karaoke.sauna..bar..perhhh..menarik2...nak jadi sharepartner lah!!

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 46
Date:
 

akum...


tumpang tanya.kedai nie kat sebelam maner.tak jumpa pun.slalu gak gi tmn kenari.tp tak jumpa.kedai kat belah maner.biasa gi minum kat azizah tmn kenari.



__________________
tiada halangan untuk menuju ke tangga kejayaan.


Senior

Status: Offline
Posts: 281
Date:
 

di Barisan kedai hujung sekali. Nombor tiga dari hujung sempadan sg chua.

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 393
Date:
 

mi wrote:


buka bang...jangankan snooker je bang..pastu leh letak umah urut..karaoke.sauna..bar..perhhh..menarik2...nak jadi sharepartner lah!!


humang aik...itu lagi menggalakkan maksiat...




__________________
PEJUANGKAN APE YANG PERLU DIPERJUANGKAN...///
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

dari situ laa dapat berdakwah..

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 56
Date:
 

jum jum kita bukak sorang satu.. ko bukak dulu pas tu aku bukak jap gi diorang bukak. hehe

__________________
fiz


Member

Status: Offline
Posts: 8
Date:
 

Alhamdullilah....


 


Bangga dengan saudara kita nih...


Semoga rezekinya sentiasa dirahmati Allah S.W.T



__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 114
Date:
 

mi wrote:


dari situ laa dapat berdakwah..


mmm berdakwah di pusat snooker, pusat video game, pusat hiburan... YE KERRRRR...


Nak berJIHAD ker nak berJAHAT kat tempat tempat cam tuuuu...???


jgn nak merapek lah mi oiiiiiiiiiiiii....



__________________
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

nape pulak..sdara penah buat?saya tgk broder2 3line banyak kat sane..sudah tentulah diorg berdakwah..btol tak?

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 256
Date:
 


mi wrote:

nape pulak..sdara penah buat?saya tgk broder2 3line banyak kat sane..sudah tentulah diorg berdakwah..btol tak?

huuiihhh...
biar btol...
berdakwah kat sana...
hmmm...
mcm 2 kee ciri2 pendakwah???

__________________
DONT SANGKA KELIAK WATA NO BOYA...29 yang bertauliah...


Guru

Status: Offline
Posts: 742
Date:
 

Assalamualaikum...


Jangan di layan Mi ni. Dia masuk ke web kita ni untuk kucar kacirkan web ni. Tengok je la avatar dia. Anjing. Nah, ni dia ayat Allah berkaitan anjing.


Surah Al Araaf Ayat 176.


Dan kalau Kami menghendaki, sesungguhnya Kami tinggikan (derajat)nya dengan ayat-ayat itu, tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya diulurkannya lidahnya dan jika kamu membiarkannya dia mengulurkan lidahnya (juga). Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Maka ceritakanlah (kepada mereka) kisah-kisah itu agar mereka berfikir.


Anjing...suruh blah dia tak nak. Suruh bersama kita pun dia tak nak. Keluar lidah macam Mi ni keluarkan kata-kata dia yang karut marut tu. Kan dah kena ban dengan pengatur. Tunggulah dia masuk balik dengan nick lain.


 



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 742
Date:
 

Berbalik pada topic minimarket, semalam baru beli barang kat sana. Murah mahal belakang kira. Janji dapat bantu perjuangan. Daripada hulur duit kat Cina.

__________________
Ja


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

lepas pgi kedai runcit tu, ape slhnye singgah ke rnd sebentar........dekat dh tu..........

__________________
1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard