Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: ingin bertanya....


Veteran

Status: Offline
Posts: 31
Date:
ingin bertanya....
 


assalammualikum


salam perjuangan saya ucapkan buat ayahanda,abg long,adik beradik rakan seperjuangan...saya di sini mempunyai satu masalah yang tidak dapat saya selesaikan tanpa bantuan rakan seperjuangan...minggu lepas saya bersama beberapa org kawan saya perrgi minum di kedai belia di Kg Baru..apa yang menariknya,saya mempunyai seorang saudara yang dikirakan  saudara sesama islam..beliau ni adalah darah daging dari kumpulan KUCING MERAH.apa yangmenghairan kan saya ialah apabila saya balik kerumah..sedara tersebut memarahi saya kerna saya membawa beliau ke kedai belia...Dia memerahi saya dgn berkata'' aku panas lah duduk kat kedai tiga line(PEKIDA).Badan aku rasa panas.aku tak leh duduk lah..''apa yang menghairan kan saya,adakah PEKIDA dan KUCING MERAH tidak sealiaran atau sefahaman..Mungkinkah KUCING MERAH sekadar nama untuk di bangga2kan..harap masalah saya ini dapat di selesai oleh sedara2 sesama jalan.. 



__________________
baby..


Member

Status: Offline
Posts: 9
Date:
 

waalaikummussalam....


tak penah pun dgr pasal kucing merah ni,semut merah tu penah la dgr...kakakkaka.....kawan tu org mana?


 



-- Edited by Ang_Loong_ at 23:44, 2005-09-21

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 156
Date:
 

assalamualaikumm ///


tak pernah lak saya dengar kucing merah ... kayu merah sama selempang merah pernah lah.


kucing merah tu hidup ke mati ?



__________________
susah susahhhh aje ... !


Senior

Status: Offline
Posts: 115
Date:
 

kucing merah tu ang longg ahhh jgn marah ekkk gurau jer angglongg hehehehhehe

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

Aku pun tak pernah dengar..


Detailkan sikit..


 



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 

saye pon tak pernah dengar kongsi baru kerrrrrr???????????


ni musti underground



__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 156
Date:
 

punk nazi punya geng kut !!!



__________________
susah susahhhh aje ... !


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 

hehehehehe agaknyerrrr kotttttt?????????

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 492
Date:
 



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 49
Date:
 

Kucing merah,lain mcm je bunyi......cuba la cerita detail skit....amender kucing merah tu?????



__________________
The Tiger of Malaya


Senior

Status: Offline
Posts: 114
Date:
 

MaQ57 wrote:


assalammualikum salam perjuangan saya ucapkan buat ayahanda,abg long,adik beradik rakan seperjuangan...saya di sini mempunyai satu masalah yang tidak dapat saya selesaikan tanpa bantuan rakan seperjuangan...minggu lepas saya bersama beberapa org kawan saya perrgi minum di kedai belia di Kg Baru..apa yang menariknya,saya mempunyai seorang saudara yang dikirakan  saudara sesama islam..beliau ni adalah darah daging dari kumpulan KUCING MERAH.apa yangmenghairan kan saya ialah apabila saya balik kerumah..sedara tersebut memarahi saya kerna saya membawa beliau ke kedai belia...Dia memerahi saya dgn berkata'' aku panas lah duduk kat kedai tiga line(PEKIDA).Badan aku rasa panas.aku tak leh duduk lah..''apa yang menghairan kan saya,adakah PEKIDA dan KUCING MERAH tidak sealiaran atau sefahaman..Mungkinkah KUCING MERAH sekadar nama untuk di bangga2kan..harap masalah saya ini dapat di selesai oleh sedara2 sesama jalan.. 

ni nak nasihat sikit. Forum ni forum Pekida, utk bincang ilmu, bukan nak celoteh pasal kongsi gelap. Harap reti bahasa sikit... MAQ57 harap lebih hati hati dalam forum ini.

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 

ni nak nasihat sikit. Forum ni forum Pekida, utk bincang ilmu, bukan nak celoteh pasal kongsi gelap. Harap reti bahasa sikit... MAQ57 harap lebih hati hati dalam forum ini.


betul tu?saya sokong?



__________________


Member

Status: Offline
Posts: 21
Date:
 

Awat hang duk tanya pasai kucing merah ni... mana la kami tau... hehehhee... kalo kucing bertanduk penah dengar la masa skola rendah dulu... belajar peribahasa masa tahun tiga...


"Ibarat menunggu kucing bertanduk"


Hehehhee.. Bleh cuba check kat www.moe.gov.my kot kot ada...



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 


faizal wrote:

Awat hang duk tanya pasai kucing merah ni... mana la kami tau... hehehhee... kalo kucing bertanduk penah dengar la masa skola rendah dulu... belajar peribahasa masa tahun tiga...
"Ibarat menunggu kucing bertanduk"
Hehehhee.. Bleh cuba check kat www.moe.gov.my kot kot ada...




hehehehe skali kene menuntut lah

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 143
Date:
 

astaghfirullah...saper plak spray kucing ni? cuba la kasihkan binatang...

__________________
Sesungguhnya orang-orang yang beriman ialah mereka yang bila disebut nama Allah gemetarlah hati mereka, dan apabila dibacakan ayat-ayatNya bertambahlah iman mereka (karenanya), dan hanya kepada Tuhanlah mereka bertawakkal. Surah Al-Anfaal. Ayat 2


Member

Status: Offline
Posts: 14
Date:
 

yeke....dier spray ke....kesian kucing tu ek....
lain kali pakaikan dier baju je laaa.....
senang cuci......

__________________
zack@Aboy


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:
Assalamualaikum....
 


Kucing Merah adalah sebuah pertubuhan yang langsung tiada kena mengena dgn
pekida...30..36 mahupun 77. Pertubuhan ini sama sahaja seperti pertubuhan2 seni
bela diri yang lain di Malaysia . Kelebihannya adalah cara pengajaranya dan
amalannya menjadikan penuntutnya lebih yakin dan takutkan Allah daripada segala
sesuatu yg jika tiada izin dari Nya tidak memberi mudharat ataupun tiada kuasa
pon memberi kemudharatn... KEBAL.... kebal kami bukanlah bererti didampingi...
kebal kami berlandaskan keyakinan kpd zat Asma' Ilahi iaitu Al-Aziz... tp kami
bukanlah yang Maha Aziz(kuat) kerna Yang Maha Aziz itu adalah Allah. Besi Kursani didalam
badan kami ditegakkan oleh sang guru kami melalui bacaan kalamullah yang suci. 

Sesetengah daripada kalangan kami yang beruntung berpeluang mepelajari Ilmullah ini a
ini kadangkala lupa dan bersikap angkuh. Mereka lupa yang mereka itu bukanlah
apa2. Hanyalah hamba Allah yang diciptakanNYA.

Allah mengilhamkan sukma kebaikan dan keburukan beruntung siapa yang mensucikanya...rugilah yang mengotorinya...

Amin5cca78ae0b9f6350.jpg



__________________


Member

Status: Offline
Posts: 5
Date:
RE: ingin bertanya....
 


tlg ak.. pe tu pekida????
smpg3??
bkt kinta??
bka buah??
umo ak 16... leh join??
n npe ak leh dan leh join??

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

btl30
ce g tanye orang yang faham n tau
jangan nk mengarot yang bukan2 k



__________________
s


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

kucing merah bkn la pertubuhan sperti pekida,3 line,36,77 atau 30. kami sama skali tidak sama dgn ptubuhan semua itu.
kucing merah adalah seni mempertahankan diri yg bertujuan utk mempertahan kan dri dan bertujuan utk lebih mengenali siapa pencipta kita semua ni. cuma ada sesetengah dr kami yg sombong dan angkuh dgn anugerah ni dan menyalah guna kan ilmu yg ada..
mereka lupa yg tanpa izin allah,ilmu yg ada tu x mgkin akan menjadi..
mereka jg lupa dgn
KEIMANAN
UTUH
CIRI
ISLAM
NAIK
GAGAH.


__________________


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

abg. .
sy ada abg gk yg dr gelanggang kucing merah sekata d rembau,n9

__________________
assalammuaikum


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

abg. . 
sy ada abg gk yg dr gelanggang kucing merah sekata d rembau,n9. .


__________________
assalammuaikum


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

helo. .


__________________
assalammuaikum


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

xphm la. .
cmne kte nk tgk yg text kte dh ada yg bls?

__________________
assalammuaikum


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 

sy ada abg dr gkms

__________________
assalammuaikum


Member

Status: Offline
Posts: 18
Date:
 


Kucing Merah, Si Buas dari Kalimantan KUCING merah bukan nama peran dalam film kartun, tetapi ia memang benar-benar ada. Nama latinnya Felis badia, masuk dalam kelompok karnivora atau pemakan daging. Orang mancanegara menyebutnya bay cat atau Bornean red cat. Habitat warga famili felidia ini hanya dapat dijumpai di Pulau Kalimantan. Mereka masih tergolong kucing liar Asia kendati ukuran tubuhnya lebih kecil. Dengan bobot tubuh 2,3 sampai 4,5 kilogram, panjang tubuh kucing merah bisa mencapai 85 sentimeter. Warna bulunya ada dua macam, yaitu merah kecoklatan dan abu-abu. Kebanyakan memiliki warna tubuh merah kecoklatan. Tubuh bagian bawahnya berwarna lebih pucat daripada bagian atas. Terdapat garis warna merah kecoklatan agak muda pada kening dan pipi. Sedangkan telinga berwarna hitam atau coklat tua. Warna lain lagi terdapat pada ekornya, yaitu bergaris putih dengan bintik hitam di ujung ekor. Susunan gigi kucing merah sama seperti kucing lain yakni bertaring. Karnivora ini memangsa berbagai jenis binatang mamalia kecil dan burung, juga bangkai binatang. Walau ukuran tubuhnya kecil, mereka bisa dibilang cukup buas. Kadang kucing ini berani memangsa binatang berukuran lebih besar seperti monyet. Sayangnya, belum ada yang mempelajari masa reproduksi binatang ini karena habitat mereka terlalu sulit untuk diketahui. Biasanya mereka hidup di pedalaman hutan liar Kalimantan. Jumlah kucing merah makin menyusut akibat penebangan hutan. Mereka masuk dalam daftar Apendix II dalam CITES, yaitu golongan binatang yang terancam punah. Namun jika penasaran, Anda masih bisa menjumpai kucing merah di sekitar daerah Baram, Serawak atau Lembah Danum, Sabah, Malaysia. Di Pulau Kalimantan yang masuk wilayah Indonesia, binatang ini sudah jarang dijumpai. (berbagai sumber/mer)

__________________
assalammuaikum


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 3
Date:
 

arel : persoalan tentang kucing merah tu . ada baiknye di abaikan je. sebab .....
harap maklum....

__________________

Salam Suai Salam Kenal - Salam SuaiKenal


daripada :-

+6017-697-5173 ( Din )

Bantuan Penting : 

Warga Kucing Merah - Wilayah Pulau Pinang

InfoPenting : http://goo.gl/Vn6Bh



Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 3
Date:
 

kalau singgah ke pulau pinang harap dapat berjumpe n berkenalan....
semoga perkenalan yang terjalin antara kita bakal memberi kebaikkan ...
insyaallah... hendakNye

__________________

Salam Suai Salam Kenal - Salam SuaiKenal


daripada :-

+6017-697-5173 ( Din )

Bantuan Penting : 

Warga Kucing Merah - Wilayah Pulau Pinang

InfoPenting : http://goo.gl/Vn6Bh



Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

walau aper pon pertubuhan di dalam malaysia ini adalah berniat baik.. tak kira kucing merah, 30, 36, 77. perjuangan hanya 1 mahu menaikkan mertabat org melayu serta agama islam.. hanya abg long, abg ngah, abg chik serta abg2 lain yang pandai hendak memimpin perjalanan itu sendiri.. aper pon yang kiter hendak pimpin tuh manusia ada hati perasaan nafsu.. so, tak boleh lah kiter salahkan maner2 pertubuhan jika ada ahli yang langgar sumpah dan jnji..

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:
 

salam sekata..

di sini saya mengingatkan kembali kepada saudara2 islam supaya bersepadu tidak kira dari mana2 cabang persatuan..kerana jika kita bertelagah sesama sendiri bangsa lain hanya tertawa sedang kan bangsa dan agama kita akan berpecah belah..

jawapan dari persoalan sebenar topik ini adalah sikap seseorang.kalau kawan kepada maQ57 sentiasa mengigat prinsip fisabilillah,xkan berlaku perbalahan..pendek kata jika setiap ahli persatuan itu harus mengkaji sendiri apa peranan dia dalam sesebuah persatuan..ramai yang dah terpesong kerana niat dalam hati mereka tidak sama dengan motif sebenar penubuhan sesuatu persatuan..

wassallam..

__________________
1 2  >  Last»  | Page of 2  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard