Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: senarai nama ajaran sesat


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
senarai nama ajaran sesat
 


perhatian,


AJARAN-AJARAN SESAT YANG TELAH DIWARTAKAN

1. Nasrul Haq
2. Budi Suci
3. Al-Watan
4. Budi Suci Sejati (BSS)
5. Jawa Faradin
6. Silat Sunda Pukulan Ghaib
7. Tusuk Hikmat
8. Ilmu Kebatinan
9. Potong Maya
10. Naluri
11. Kaula
12. Haqqullah Syahadah
13. Rampai
14. Wali Suci
15. Kalimat Sakti
16. Silat Pukulan Jarak Jauh
17. Ilmu Tenaga Dalam Hikmat
18. Zikir Sha`ban Islam Haq
19. Asal Wujud Garis Laksmana
20. Al-Ma`zat
21. “Trancendentel Meditation”- Maharisi Mahish Yugi
22. Ilmu Kebatinan
23. Abdul Manan bin Harun- Tolak Hadis
24. Ilmu Mentauhidkan Allah oleh Nasrun S.T.Qahar
25. Kumpulan Ikhwan/al-Mas
26. Kuasa Ghaib ( Tahan Diri)
27. Mohd Nordin Putih
28. Nasrun S.T.Qahar
29. Roslan Katimun atau Ajaran Wali Sembilan
30. Tariqat Naqsyabandiyah Kadirun Yahya
31. Wali Sembilan
32. Khatijah binti Ali @ Puan Tijah
33. Syed Mutalib bin Syed Mohd Nordin
34. Ajaran Mohd Seman Al-Banjari
35. Al-Arqam
36. Golongan Anti Hadis
37. Ajaran yang disampaikan oleh Juruzon bin Abdul Latif atau dikenali juga
sebagai (Hj) Ahmad al-Walidie (Pak Su)
38. Syiah
39. Ajaran Hj. Ghazali Othman Hulu Kelang
40. Ajaran Hj.Kadar Ahmad
41. Ajaran Ilmu Tajalli Ahmad Laksamana
42. Ajaran ilmu Hakikat@ Jahar Dumin Hulu Langat
43. Tarikat Mufaridiah
44. Ajaran Hassan Anak Rimau
45. Tarikat Aurad Ismailiah
46. Ajaran Martabat Tujuh
47. Tarikat Samaniah Ibrahim Bonjol
48. Ajaran Sulaiman ( Bahtera Nabi Noh)
49. Ajaran Ilmu Hakikat Hassan bin Jonit
50. Ajaran Ahmadiah/ Qadiani
51. Ajaran Mohd Nor Seman
52. Ajaran Ayah Pin
53. Ajaran Bahai
54. Al-Ma`unah
55 Ajaran Azhar Wahab
56. Ajaran Hj.Banuar
 


Untuk sesiapa yg berugama Islam - harap was-was (selain dari gunakan sabun Zaitun)



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

salam


Biasanya mana2 ilmu batin yang menggunakan khadam jin, atau campuran dari agama lain seperti Buddha - akan diblacklist.


Tetapi biasalah kadang2 tok guru kempen2 kita balik dengan cerita2 yg penoh emosi - kita pun syok balik.... sekadar renungan


Dalam perkara ini - saya rasa sebagai orang dewasa/matang - kita nilailah mana lebih penting - menjadi orang Islam yg mengikut lunas agama (feqah )


ATAU


mengorbankan diri dengan mengikut ajaran sesat supaya mendapat power untuk "melindungi" agama Islam


Semoga Allah memberi mereka taufik dan hidayah....



jika Yang salah dari saya  

__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 393
Date:
 

uikz...


baru den tau...


thankz 4 da knowledge...




__________________
PEJUANGKAN APE YANG PERLU DIPERJUANGKAN...///


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

 


Alhamdullilah...Saya pernah tanya seorg Ustz. Jab. Agama tentang senarai "Ajaran Sesat" depa...


Menurut Ustaz....Penyenaraian tu sebahagian besarnya atas dasar menjaga maslahat Umum..Iaitu, memandangkan cenderungnya orang awam utk salah faham, maka... depa senarai hitamkan!


Kalau kita perhati...kebanyakan yg kena senarai tu adalah "TORIKAT"...Yg mana rasionalnya..atas nama "Tarikat" memang mudah untuk menyesat pengikutnya...(spt kata org.."Tarik & Ikat" )


Secara personally , Ustaz tu bagitahu saya...Kalau org yg beramal Torikat tu "Alim"...Boleh timbang hitam putih...carry on lah..!.. Tapi, janganlah kecik hati pasal senarai tu sebab depa terpaksa buat begitu utk mengelakkan "YG RAMAI" drp tersesat...


Tapi...Tak nafi jugak, ada ramai juga Ustaz terutama lepasan Saudi bawa faham "Pak Wahab", yg terus pangkah apa sahaja amalan yg depa rasa tak sesuiia termaksuk maulut, tahlil dsbnya...(yg ni kita tok sah kecik ati lah...kesian kat depa ni.. terhijab atas sebab ilmu )


Apa pun...kita perlu sentiasa steady....Kalau pun TERKENA BATANG HIDUNG KITA SENDIRI PUN...SENYUM  dan selidik dulu...


Pernah saya dengar org kata amalan Naqshabandiah saya dikatakan sesat oleh seseorg....Saya pun "lapang dada"..kalau benar sesat saya pun nak bertaubat & Tinggalkan... Saya pun cari & tanya orgnya kenapa dia kata amalan Naqshabandiah sesat..& dia kata..."Depa mengharamkan yg Halal!...Mereka haramkan makan daging ...bla..bla..bla....   " Hebat hujah dia....!


Dengar tu saya pun senyum lah ..Alhamdullilah!


Dlm amalan suluk..memang tak dibenarkan makan daging...Tapi itu dlm tempoh suluk..misalnya 10 hari...10 harilah tak makan daging..adakah itu mengharamkan yg halal?... Org darah tinggi tu pun tak makan daging!..Itu pun ajaran sesatkah?


Sebab tu apa-apa pun yg org kata......senyum..& kaji!..insyaalah



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

 


salam senyum dan kaji,


selagi orang tu ingat akan Allah.dia bukan sesat tapi lalai dan tarikat2 yang dah disenaraikan sesat tu saya rasa tak semua yg sesat..hanya disenaraikan aja...disuruh kita jauhi kumpulan2 ini..kita ada akal..pakailah akal kita...rujuk pada yang arif..bacalah al-qur'an tiap hari...rasulullah dah berpesan..siapa yg berpegang pada al-qur'an dan sunnah-nya  TIDAK AKAN SESAT!!


Periksa diri kita dulu..adakah kita sempurna sebagai seorang islam?Maaf ya....


perbaiki diri kita dulu...tunjukkan contoh yg baik..barulah jadi ikutan orang.Periksa ye...


periksa...Semuanya  ujian dlm dunia.


 Yang terakhir sekali lepas ini minta jangan dok asyik nak kata sesat! sesat!..tak habis kang perkara ni....maaflah ya?


(Sebab saya pun pernah sesat dah nampak tapi bila nak ....pergi KLcc pergi kajang....tak jumpa jalan ...tanya punya tanya  akhirnya..jumpa!! aduis... dialah punyalah segala kuasa)



__________________
mohd hawarie


Guru

Status: Offline
Posts: 505
Date:
 


very2 good info



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 505
Date:
 

jump wrote:


very2 good info

ya betul betul

__________________
alllang
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

hmmm..mi penah ade denga..ajaran ape pon tatau..takyah smayang jumaat..cume niat..fardhu pon same..cume niat...tapi tak pasti ajaran ape..leh sdara komen?

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

mi wrote:


hmmm..mi penah ade denga..ajaran ape pon tatau..takyah smayang jumaat..cume niat..fardhu pon same..cume niat...tapi tak pasti ajaran ape..leh sdara komen?


 


OOO... niat je.. sembayang tapi tidak dilakuan dengan perkataan dan perbuatan .


mana boleh..                   mestilah dgn ...niat, perkataan dan perbuatan mestilah seiring, macam itu kita sembahyang. Dalam sembayang itu perlu.


Contoh...biasa nak makan ...niat nak makan tapi tak lakuan perbuatan makan ...


 


 


I


 



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 345
Date:
 

Jaga diri baik2

__________________
nor mazwan bin mazlan


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

salam,


 niat je... tapi takde usaha tak ada hasil juga


 usaha dengan apa? dengan perkataan dan perbuatan mesti dilakuan.


 niat sahaja bagi saya tidak memadai


Allah maha adil pada setiap makhluk nya


 



__________________
mohd hawarie
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

owwh ye la...

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 393
Date:
 

mi wrote:


owwh ye la...


ye la pe???


mcm teror sgt...



__________________
PEJUANGKAN APE YANG PERLU DIPERJUANGKAN...///


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

mi wrote:


hmmm..mi penah ade denga..ajaran ape pon tatau..takyah smayang jumaat..cume niat..fardhu pon same..cume niat...tapi tak pasti ajaran ape..leh sdara komen?


 


      Ajaran takyah sembayang cuma niat je adalah pencuri... dalam sembahyang.


     mereka adalah golongan seburuk-buruk manusia mencuri dalam sembahyang.


    



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 143
Date:
 

Saja nak berkongsi ilmu yang tak seberapa nih...


Sebelum masuk apa2 tarikat sekalipon...Kena kukuk syariat...kalau syariat tak kukuh...tu yang jadik isim la...apa la...


 


Syariat kukuh baru la masuk tarikat...ni solat pun bukan main payah nak masuk tarikat...memang kita nak amalan dan tahap iman kita bukan sentiasa pada tahap iman orang awam...tapi kena la mengaji agama dari basic...


Mana ada budak 7 tahun terus lompat tingkatan 1 betui dak?Kena la ikut aturan dia....


Yang baik datang dari Allah...Yang buruk datang dari saya sendiri...


 




__________________
Sesungguhnya orang-orang yang beriman ialah mereka yang bila disebut nama Allah gemetarlah hati mereka, dan apabila dibacakan ayat-ayatNya bertambahlah iman mereka (karenanya), dan hanya kepada Tuhanlah mereka bertawakkal. Surah Al-Anfaal. Ayat 2
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

gurlz wrote:


mi wrote: owwh ye la... ye la pe??? mcm teror sgt...

terror tak terror..bodoh tak bodoh..org kate kan kak gurl..hidup segan mati tak mahu laa..cayang kak gurlz..mmuahhh

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

Rakoz wrote:


Saja nak berkongsi ilmu yang tak seberapa nih... Sebelum masuk apa2 tarikat sekalipon...Kena kukuk syariat...kalau syariat tak kukuh...tu yang jadik isim la...apa la...   Syariat kukuh baru la masuk tarikat...ni solat pun bukan main payah nak masuk tarikat...memang kita nak amalan dan tahap iman kita bukan sentiasa pada tahap iman orang awam...tapi kena la mengaji agama dari basic... Mana ada budak 7 tahun terus lompat tingkatan 1 betui dak?Kena la ikut aturan dia.... Yang baik datang dari Allah...Yang buruk datang dari saya sendiri...  


 


   ILMU TAK SEBERAPA..SAHAJE....


  ADI PUTRA BUDAK PANDAI... DIA MESTI BOLEH JAWAB SOALAN TINGKATAN SATU...


 HEBAT CIPTAAN TUHANKU



__________________
mohd hawarie


Member

Status: Offline
Posts: 16
Date:
 

assalamualaikom.....


ni saje nak tanye ni...

knape yg ajaran budi suci sejati 2 dimerahkan...

ape maksudnye....

time kaseh...

__________________
kekuatan itu datang dari sifat ingin melindungi sesuatu yg amat berharga.....
mi


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:
 

ape tu bang???abang ni pelik2 lahh

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

madett wrote:


assalamualaikom..... ni saje nak tanye ni... knape yg ajaran budi suci sejati 2 dimerahkan... ape maksudnye.... time kaseh...


Salam,


kerana budi suci dan budi suci sejati berbeza.



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 347
Date:
 

mi wrote:


ape tu bang???abang ni pelik2 lahh


     Pencuri dalam sembahyang...


    Niat hati sembahyang .Tetapi tanpa melakuan dengan sujud dan rukuk.


    ''memang penyamun, perompak"



__________________
mohd hawarie


Senior

Status: Offline
Posts: 218
Date:
 


jantunghati wrote:

mi wrote:
ape tu bang???abang ni pelik2 lahh

     Pencuri dalam sembahyang...
    Niat hati sembahyang .Tetapi tanpa melakuan dengan sujud dan rukuk.
    ''memang penyamun, perompak"




perompak besaq depan allah pun mau curi lagi ka??? aiyaaaa....


p/s=tp bukan semua tarikat itu sesat... kita pun asalnya dr tarikat

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 836
Date:
 

tu belum kira kumpulan black metal lagi.............................


apa ada dalam saku, tengok dok tergaru-garu.......???



__________________
{O^O} aku menulis bukan kerna nama


Guru

Status: Offline
Posts: 890
Date:
 

sesat dalam terang......................? nauzubillah

__________________
f l a s h 'd' d a y z


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:
 

aslmkum....ak slah seorang pgamal budi suci sejati.........
....
....ap yg nk dtegaskan sini,ap yg aku blajr stakt ini,xada 1 pon yg terpesong dr ajaran sunnah waljamaah...

tok guru aku sndri larang murid2nya tggalkan solat...
-byk abang2 long 30,36,77 yg join...
smpai skrg masing2 still ok ngn islam.........

kaji dulu b4 nk caya 1-1 doktrin.....

__________________
selidik dulu ///


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:
 

Dalam islam sndiri ad ilmu kebatinan(pertahanan diri)..

xcaya?tye ustaz2 yg berkaliber spt datuk Harun Din.........

xpon kaji balik al-quran...lebih2 lg surah yassin...bc tol2..

__________________
selidik dulu ///


Member

Status: Offline
Posts: 12
Date:
 

TERIMA KASIH DIA ATAS INFO YG DIBERI

__________________
SEGI TIGA JB BERSATU
KHAI_JSH@YAHOO.COM
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard