Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: LIRIK BAHTERA MERDEKA...


Senior

Status: Offline
Posts: 426
Date:
LIRIK BAHTERA MERDEKA...
 


BAHTERA MERDEKA

Bonda senyum riang
Menerima bahtera merdeka
Putra-putri sayang
Putra-putri sayang sedang berjuang.

Fajar telah tiba
Nan menyingsing membawa harapan
Tanah semenanjung
Tanah semenanjung permata nilam.

Jiwa dan raga
Kuserahkan pada nusa bangsa
Supaya negara
Maju jaya aman sentosa.

Duhai ibu pertiwi
Putra-putri datang sujud bakti
Ingin menunaikan
Ingin menunaikan sumpah dan janji.

*Antara lagu lain yg boleh kita jadikan sebagai salah satu lagu untuk
kita hayati BERSAMA dalam unit R&D.

-- Edited by car_r3nt at 12:54, 2005-01-12

__________________
:.KaR3n.: "aku BERANI kerana BENAR, lalu aku tidak GENTAR. aku bukan JEBAT, dan aku bukanlah juga TUAH. tetapi, aku adalah hamba doif yang bergelar KHALIFAH di muka bumi ALLAH"


Senior

Status: Offline
Posts: 296
Date:
 

lirik lagu bagaikan sakti mnasir takde ker


hehehe



__________________
||| Bercinta Tak Semestinya Memiliki,Menentang Tak Semestinya Membenci |||


Mahaguru

Status: Offline
Posts: 1097
Date:
 

LIRIK LAGU SEMERAH PADI takder ker??? tapi lagu aishah ni pon ok gak coz banyak maksud yer ker abg anas

__________________
[ I|I BERSATU I|I AMAN I|I SEJAGAT I|I ]


Senior

Status: Offline
Posts: 448
Date:
 


quote:


Originally posted by: jepun363
"LIRIK LAGU SEMERAH PADI takder ker??? tapi lagu aishah ni pon ok gak coz banyak maksud yer ker abg anas"


Saya setuju ngan sumer lagupun/// kalo lagu Aishah ni lagunya berentak sentimental, tapi kalo lagu Mentera Semerah Padi tu memang membakar semangat dengan rentak dan liriknya... ALANG ALANG MENYELUK PERKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN.... AKU SERU MENTERA PUSAKA KU... MENTERA SEMERAH PADI///



__________________
Innallah Ha Maassobirin - Sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar.......


Guru

Status: Offline
Posts: 630
Date:
 

hmmmm sambil sambil tu ingat ingat kan jugak tau lirik lagu selimut putih... hmmm

__________________
miau miau miau /// untitled
tiga kupang


Senior

Status: Offline
Posts: 426
Date:
RE:
 


ALANG ALANG MENYELUK PERKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN.... AKU SERU MENTERA PUSAKA KU... MENTERA SEMERAH PADI///

Saya yang HINA lagi DOIF nak bertanya??? PADI TU yang SAUDARA ungkuomar maksudkan adalah MERAH...

SETAU saya padi tu HANYA berwarna KUNING-KUNINGAN EMAS. dan bila di buang isi nya BERWARNA PUTIH.

MANA PULAK DATANGNYA MERAH dari PADI???

MINTA saudara ungkuomar jelaskan...



__________________
:.KaR3n.: "aku BERANI kerana BENAR, lalu aku tidak GENTAR. aku bukan JEBAT, dan aku bukanlah juga TUAH. tetapi, aku adalah hamba doif yang bergelar KHALIFAH di muka bumi ALLAH"


Senior

Status: Offline
Posts: 338
Date:
RE: LIRIK BAHTERA MERDEKA...
 


 


entah ...



__________________
Setulang Daing Bukit Rambai Melaka.


Senior

Status: Offline
Posts: 255
Date:
 

mmm...apa2 hal pun,


baik kita nyanyi lagu NEGARAKU bagi betul dulu...


pahamkan setiap lirik tu dulu,


lepaih tu baru pikir nak nyanyi lagu lain pulak...


 


 



Ayen///


Bukan Kerna Nama...



__________________
salam perjuangan...


Senior

Status: Offline
Posts: 448
Date:
RE: RE:
 



quote:


Originally posted by: car_r3nt
"ALANG ALANG MENYELUK PERKASAM BIAR SAMPAI KE PANGKAL LENGAN.... AKU SERU MENTERA PUSAKA KU... MENTERA SEMERAH PADI/// Saya yang HINA lagi DOIF nak bertanya??? PADI TU yang SAUDARA ungkuomar maksudkan adalah MERAH... SETAU saya padi tu HANYA berwarna KUNING-KUNINGAN EMAS. dan bila di buang isi nya BERWARNA PUTIH. MANA PULAK DATANGNYA MERAH dari PADI??? MINTA saudara ungkuomar jelaskan... "


Assalamualaikum///


Saudara car_r3nt ni kalo masuk sure mesti ada yang kena punya. ni turn saya pulak kena ngan dia ni. takper, takder hal punya, kan ke elok kalokita ni saling tegur menegur. saya tau ler saya ni bukan anak petani...dan bukan oang utara pun tapi saya tau yang padi tu bewarna kuning keemasan. tapi saudara car_r3nt  faham ke tak, inikan cuma lagu... lirik lagu seni yang penuh dengan maksud seninya. kalo naktau maksud yang sebenar tanpa silap kena la tanya M.Nasir tentang tu. takut kalo saya terangkan maksud lirik tu silap plak kang/// amacam?



__________________
Innallah Ha Maassobirin - Sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar.......


Senior

Status: Offline
Posts: 426
Date:
ada-ada sajaaa...
 


bak kata seniman P-RAMLEE " ibarat lagu dan irama tak dapat di pisahkan".


assalamualaikum,


salam untuk semua terutama buat saudara ungkuomar.


saya cuba PM pada saudara abg M-NASIR di YM(yahoo msnger) fasal nak tanya apa paksud SEMERAH PADI. tapi, tak terjawb. mungkin dia tak tau nak guna YM kot. jadi, tak dapek lah den nak nolong eh. heheh...


tut-tut, yang jawab PM saya adalah saudara abg ZAINAL ABIDIN. hanya JAWAPANnya adalah HIJAU. tiba-tiba plak, dia terus hilang. mungkin PC dia hang coz OL YM lama sangat kot. jadi, timbul plak pasal HIJAU tersebut. heran nohhh... jadi rafflah balik lah saya. hehhehe


 



__________________
:.KaR3n.: "aku BERANI kerana BENAR, lalu aku tidak GENTAR. aku bukan JEBAT, dan aku bukanlah juga TUAH. tetapi, aku adalah hamba doif yang bergelar KHALIFAH di muka bumi ALLAH"


Senior

Status: Offline
Posts: 156
Date:
RE: LIRIK BAHTERA MERDEKA...
 


Terasa seronok dan terharu dengan penjelasan padat berilmu dari kekanda Mas tentang kemerdekaan dari pandangan Islam... syukur berpeluang hadir di program ceramah MERDEKA anjuran R&D.


Esoknya dapat pulak join retreat MERDEKA di Resort Semenyih...


SEGALA PERSOALAN TENTANG MERDEKA yang selama ini berlegar di kepala saya telah terjawab dengan jelas sejelas jelasnya.... termasuk LIRIK BAHTERA MERDEKA... habis isi lagu tu di telanjangkan... tersirat tersurat semua dijelaskan... Habis lagu negaraku, lagu Pekida, semua di kupas .... errrrkkkkkkkkkkkk terasa nikmat... terasa kenyang dengan santapan ilmu...




MERDEKA, MERDEKA, MERDEKA...!!!



__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 77
Date:
 

Hanya Jauhari yang mengenal Manikam...

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard