Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: warna di lambang


Senior

Status: Offline
Posts: 364
Date:
warna di lambang
 


assalammualaikum... bulihh tak saya bertanya.... apa makna warna HIJAU,KUNING,MERAH tu... musti ada maksud surat dan tersirat... saya suka mengkaji dan suka tahu tentang protokol logo atau lambang minta maaf sekiranya soalan ni bercangah dan agak sensitiviti geraviti

__________________
marsos six time


Senior

Status: Offline
Posts: 475
Date:
 

saudara, sudah tentu ada maksudnya... tetapi soalan ini bukan untuk dijawab dalam ni, cubalah cari jawapan di dunia luar...

__________________
Latok ///


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

yang tersurat rasanya ada dalam draf perlembagaan baru pekida!

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 448
Date:
 


quote:


Originally posted by: anakomar
"yang tersurat rasanya ada dalam draf perlembagaan baru pekida!"


Btul tu anakomar, kalo nak yang tersirat kena la pi RnD...



__________________
Innallah Ha Maassobirin - Sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar.......


Guru

Status: Offline
Posts: 890
Date:
 



__________________
f l a s h 'd' d a y z


Senior

Status: Offline
Posts: 198
Date:
 

jangan cakap..warna raggae,rasta n bob marley sudah laa yek.heiheikk

__________________
***amar makruf nahyil munkar***


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

quote:

Originally posted by: ungkuomar

""


2 bulan bang dok perhati...!!


dah habis thread dijelajahi..


baru masuk bagi salam....



__________________


Mahaguru

Status: Offline
Posts: 1097
Date:
 

quote:

Originally posted by: flash

""


a`kum...///


saya nak mintak maaf bayk2 dulu la.../// saya rasa kalau saudara flash nak letak gambar tu jer saya rasa saudara tak perlu la nak reply balik ok.../// coz 0 takder benda pon...///


 



__________________
[ I|I BERSATU I|I AMAN I|I SEJAGAT I|I ]


Senior

Status: Offline
Posts: 364
Date:
 

assalamualaikum... terima kasih ada kekanda jepun363, kekanda anakomar, kekanda wan botak,kekanda unqkuomar,kekanda latok dan kekanda flash walau pun ngantok tapi sanggup meneliti, serta kekanda yang terbaca ruangan ini... saya amat beterima kasih kepada kanda semua kerna telah meyakinkan saya tentang hala tuju, walaupun cukup sekadar bagi peringatan yang cukup bernas.. insallah mungkin saya mengenali kekanda kekanda lebih rapat seperti saudara seislam... amin wasalam....



__________________
marsos six time


Guru

Status: Offline
Posts: 836
Date:
 

warna2 perjuangan........///

__________________
{O^O} aku menulis bukan kerna nama


Veteran

Status: Offline
Posts: 53
Date:
 

senang je "tepuk dada tanya selera" salam dari redza

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 448
Date:
 


quote:


Originally posted by: redza
"senang je "tepuk dada tanya selera" salam dari redza "


Herm... selera bole berubah-ubah, tepuk dada tanya iman ler... batu btul!!! ahask!!!



__________________
Innallah Ha Maassobirin - Sesungguhnya Allah bersama orang yang sabar.......


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

quote:

Originally posted by: ungkuomar

""


yang tu kita kena tukar..


biar sesuai dengan agama...



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

 Untuk makluman semua....


1.1         LOGO:


   Logo PEKIDA MALAYSIA berbentuk


 


a)      Buku/Kitab menggambarkan ilmu, iman dan taqwa.


 


b)      Obor menggambarkan memberi penerangan dan menyampaikan ilmu pengetahuan serta kemahiran hidup.


 


c)      Tangan berjabat salam melambangkan persahabatan, persaudaraan dan silaturrahim diantara satu dengan lain.


 


d)      Warna hijau melambangkan agama Islam


 


e)      Warna kuning melambangkan kedaulatan Duli Yang Maha Mulia Sultan dan Raja-Raja Melayu.


 


f)        Warna merah melambangkan keberanian, keperwiraan dan kecekalan dalam merealisasikan matlamat perjuangan.


                       


1.2        BENDERA:


  Bendera PEKIDA MALAYSIA ialah:


 


a)      Warna Hijau diatas


 


b)      Warna Kuning ditengah


 


c)      Warna Merah dibawah


 

Logo PEKIDA MALAYSIA ditengah-tengah warna kuning

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 742
Date:
 

Assalamualaikum...//


Erm, yang tersurat dah dijawab. Nak tahu yang tersirat, sila-sila hadirkanlah diri di RND Kajang. Disitu, bukan pasal warna dan lambang sahaja boleh didalami, malah banyak lagi yang boleh dipelajari. Insyaallah.  



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

quote:

Originally posted by: zackbikers

"Assalamualaikum...// Erm, yang tersurat dah dijawab. Nak tahu yang tersirat, sila-sila hadirkanlah diri di RND Kajang. Disitu, bukan pasal warna dan lambang sahaja boleh didalami, malah banyak lagi yang boleh dipelajari. Insyaallah.  "

Insya Allah ada jodoh dapatlah kita bersama2 mengenali yang luar dan dalam...

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 364
Date:
 

quote:

Originally posted by: anakomar

" Untuk makluman semua.... 1.1         LOGO:    Logo PEKIDA MALAYSIA berbentuk   a)      Buku/Kitab menggambarkan ilmu, iman dan taqwa.   b)      Obor menggambarkan memberi penerangan dan menyampaikan ilmu pengetahuan serta kemahiran hidup.   c)      Tangan berjabat salam melambangkan persahabatan, persaudaraan dan silaturrahim diantara satu dengan lain.   d)      Warna hijau melambangkan agama Islam   e)      Warna kuning melambangkan kedaulatan Duli Yang Maha Mulia Sultan dan Raja-Raja Melayu.   f)        Warna merah melambangkan keberanian, keperwiraan dan kecekalan dalam merealisasikan matlamat perjuangan.                         1.2        BENDERA:   Bendera PEKIDA MALAYSIA ialah:   a)      Warna Hijau diatas   b)      Warna Kuning ditengah   c)      Warna Merah dibawah  Logo PEKIDA MALAYSIA ditengah-tengah warna kuning"


assalamuualaikum...


terima kasih pada kanda anakomar dan kanda2 sekelian... kerna prihatin.. tentang soalan saya... insallah kita akan diketemukan disuatu hari nanti... didunia atau diakhirat... sahabat seislam



__________________
marsos six time


Guru

Status: Offline
Posts: 532
Date:
 

quote:

Originally posted by: andikaputra

" assalamuualaikum... terima kasih pada kanda anakomar dan kanda2 sekelian... kerna prihatin.. tentang soalan saya... insallah kita akan diketemukan disuatu hari nanti... didunia atau diakhirat... sahabat seislam "


sama sama andi...


moga2 kita dipertemukan!



__________________
as


Veteran

Status: Offline
Posts: 51
Date:
 

 a'kum,sye ni bkn ahli,tp member sye ade bgtau sye yg t'sirat,hijau agama,kuning bangsa,merah tanahair,betul ke?


__________________
shah


Guru

Status: Offline
Posts: 520
Date:
 


saudara as, kan saudara anakomar dah bg tau yg btul kenape bleh tanye lg....... klau nak tau lbih lanjut BERBEAH lah dahulu.........


   


 



-- Edited by ali mamak at 22:46, 2005-07-11

-- Edited by ali mamak at 22:47, 2005-07-11

__________________


Veteran

Status: Offline
Posts: 48
Date:
 


ali mamak wrote:


saudara as, kan saudara anakomar dah bg tau yg btul kenape bleh tanye lg....... klau nak tau lbih lanjut BERBEAH lah dahulu.........      -- Edited by ali mamak at 22:46, 2005-07-11 -- Edited by ali mamak at 22:47, 2005-07-11


assalammualaikum... wa rasa lu ni ali mamak dah tetinggal bas kot... setahu wa andikaputra dah pun di bai`ah di s.b... wassalam



__________________
tentera simpanan penembak tepat GERAK KHAS PUSAT MIOWWWWW
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard