Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: Nak jadi Ahli PEKIDA


Senior

Status: Offline
Posts: 483
Date:
RE: Nak jadi Ahli PEKIDA




__________________
yusof


Member

Status: Offline
Posts: 17
Date:

Assalamualaikum...

macam maner nak masuk ahli pekida yang sah? saya di gombak melati..ingin tahu dari siapa saya nak berjumpa dan apakah syarat2 yang perlu saya tahu..Harap ada yg sudi beri panduan dan membantu saya..

__________________
Azlan


Senior

Status: Offline
Posts: 483
Date:

PM nick Pekida atau Pekida@hotmail.com


Insyallah bole membantu saudara . =)



__________________
yusof


Member

Status: Offline
Posts: 5
Date:

macam mana nak join ahli pekida yang sah

__________________
@@@$%


Member

Status: Offline
Posts: 7
Date:

asalamualaikum,........sya igin tahu bgai mna igin menjadi ahli pekida yg sah...beri lah tujuk ajar kpade sye....tolong la bntu sye....

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

askum kpda semua jemaah islam.sy ingin thu knpa kita nk msuk pekida kna angkat sumpah dan junjung al quran.kan sblum kta dilahirkan kta dh angkat sumpah dngan allah  s.w.b.,knpa kita hrus buat kali ke 2?
dan knpa kita perlu junjung al quran dan bersalam dngan ayahda,umpama ayahda tu tuhan lak.kita kan ada peganggan.sy bkan nak tafsirkan atau nak perli pekida tpi sy nak thu sbb nya?
klau abg atau ayah yg trbaca tlong terangkan kat sy.
lage 1 knpa bdak2 18 ramai yg msuk pekida.lage 1 knpa nak join pekida kana bayar smpai seratus lebih ,mna pergi semua duit tu?
sy ingin mengatakan ayahda pekida skng kbayakan tak thu sifat 20.
mna pergi smgat fisabbilllah kita semua.tak bererti org yg tak msuk pekida semua pnakut.knpa pkida klau gaduh kna bawak ramai2.knpa tnak 1 by 1.mna pegi semangat fisabbillilah org kita skng?sy mnta maaf klau sy terslah ckp.sy sekadar tya dn mmberi komen tu saja,klau rasa abg atau ayah yg thu apa yg sy tya tlong lah bls.tpi klau budak2 yg bru msuk dlm pekida tyah lah nak bls .askum,dari bersatu aman sejagat,takbirrr?


__________________
860923


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

MNX TOLONG BLEH X?
TP MALU NAK CKAP..
NAK JMPE SPE?
RNTING SYE DAH ADE..
ABANG2 SYE KNAL..confuse.gif

__________________
pekida malaysia


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

as'kum..
sy dari selangor..sy teringin utk masuk pekida...,bleh sesiapa bantu sy???
klu bleh sy nk menjadi ahli pekida yg sah...
Sekian,Terima Kasih


__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

untuk sekalian adinda n kakand sekalian..walaupun saya bukan ahli pekida tetapi saya memandang tinggi pada anda sekalian kerana anda menperjuangkan bangsa dan agama islam...kepada sesiapa yang ada niat yang tidak baik untuk sertai pekida ni baik hentikan je niat yang tidak baik anda itu dan jangan lah anda menpercemarkan nama baik pekada..

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

kepada ahli pekida yang sah..saya ingin meminta tolong kepada anda untuk menbantu saya untuk menyertai ahli pekida secara sah..jikalau ada yang ingin menbantu sila hubungi saya di talian 0177341901...asraff kuantan

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

assalamualaikum...da x spe2 area kulim yg boleh tlg sy jd ahli pekida??...

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Assalammualaikum. Saya minat nak sertai PEKIDA tapi saya tak tahu cara. Nak minta tolong tunjuk dan ajar cara sertai PEKIDA


__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 4
Date:

asalamialaikum...umor brp bleh msok pekida nih...16 thn bleh ka....sapa aku nk kol kalo nk msok


__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 4
Date:

asalamualaikum ...saya nk tyn umor brp bleh msok pekida da sapa bleh saya kol atau jmpa bleh tlg saya..saya nk sgt msok...saya umor 16...ni nombo saya...0134873076

__________________


Member

Status: Offline
Posts: 21
Date:

rohaizat wrote:

asalamualaikum ...saya nk tyn umor brp bleh msok pekida da sapa bleh saya kol atau jmpa bleh tlg saya..saya nk sgt msok...saya umor 16...ni nombo saya...0134873076



Asmkm bro..umur minimum utk jd ahli kebiasaannya 18 thn...tapi, pd saya umur terbaik utk join adalh 25thn ke atas...dh bleh berfikir scara matang..x merosakkan nama baik persatuan..

 



__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 3
Date:

btol sya pun stju sngat kalo masih sekolah xpyhlh dulu,tmpukan pada peljaran dluw.....i2 sebaik2nya..no

__________________
ff


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 3
Date:

yawnyawnyawnnape cam xramai ahli forum jew niew ek...

__________________
ff


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

asalamualaikum ..saye lan dr bintuilu sarawak, urm nak tanye lau nak msuk pesatuan ni kat bintulu mane erk?


__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Assalammualaikum. Saya dari U10 Shah Alam. Kepada orang lama salam dihulurkan. Dulu saya ada register pada portal RnD. Lama tak menjengah berita di portal. Alih2 dah tak boleh bukak plak. Jadi, saya jumpa laman ni dan terus register forumer. Sekadar membaca pandangan dan menambah ilmu yg serba kurang. Harap betulkan yang mana silap.

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

kekurmaz wrote:

btol sya pun stju sngat kalo masih sekolah xpyhlh dulu,tmpukan pada peljaran dluw.....i2 sebaik2nya..no



Salam.. ye saya pun setuju. Eloklah tumpukan pelajaran dan ilmu. Satuju umur 25 keatas baru boleh dicadangkan. awal 20an, terlalu panas jiwa. :) harap jangan salah anggap.

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Salam..saya nak tanya saya memg beminat dgn cara pekida,menegak kn agama islam,,jika saya mahu menjadi ahli saya perlu bermula dari mana?

__________________
Ingin mengembgkn cara kehidupan.dalam islam.


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Nazrin wrote:

Salam..saya nak tanya saya memg beminat dgn cara pekida,menegak kn agama islam,,jika saya mahu menjadi ahli saya perlu bermula dari mana?




 



__________________
Ingin mengembgkn cara kehidupan.dalam islam.


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

.......



__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

cari la kwn yang ada join dan minta dia borang tapy kena bayar ..



__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 3
Date:

assalamuallaikum,

saya ingin bertanya adakah khusus induksi masih diadakan lagi di RnD.....segala maklumat amat dialu-alukan dan terime kasih atas segale maklumat



__________________
«First  <  1 2 3 | Page of 3  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard