Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: INGIN MENJADI AHLI PEKIDA


Member

Status: Offline
Posts: 11
Date:
INGIN MENJADI AHLI PEKIDA


Assalamualaikum kepada semua, saya ingin menyertai PEKIDA dan sudah mendapatkan borang permohonan menjadi ahli..disini saya hendak tahu bagaimana ingin mendapatkan pencadang dan penyokong untuk membolehkan saya memohon menjadi ahli...saya tinggal di Bandar Baru Bangi boleh ke kalau saya pergi terus ke Pejabat Urusetia, Bahagian Penyelidikan & Pembangunan Latihan & Perhubungan Awam di Kajang untuk menghantar permohonan saya? sebagai seorang yang baru harap dapat mengeratkan silaturahim antara kita sesama Islam..terima kasih

__________________
azehar


Guru

Status: Offline
Posts: 505
Date:

boleh di persilakan

__________________
alllang


Member

Status: Offline
Posts: 11
Date:

terima kasih banyak2

__________________
azehar


Senior

Status: Offline
Posts: 345
Date:

Apa yg saudara tahu pasal PEKIDA ni???

__________________
nor mazwan bin mazlan


Member

Status: Offline
Posts: 11
Date:

Pada pendapat saya ianya adalah satu pertubuhan dimana orang melayu dan umat islam dapat bersatu padu mewujudkan satu keadaan harmoni,bermasyarakat,saling bantu-membantu di dalam kesusahan dan saya sebagai orang melayu yang beragama islam amat bangga dengan adanya PEKIDA yang dapat mengumpulkan seluruh orang melayu dari golongan muda hingga tua yang akan membela nasib,agama dan negara.Disamping itu, dapat mewujudkan peluang-peluang perniagaan,ilmu,kemahiran yang ada dikalangan ahli untuk disumbangkan kepada yang lain.PEKIDA dapat menyatupadukan golongan bawahan terus kepada golongan elit.Saya harap PEKIDA dapat membela nasib orang melayu yang sekarang ini nampak rata-rata orang melayu hidup dalam kesusahan dan perlukan pertolongan.Terima Kasih

__________________
azehar


Veteran

Status: Offline
Posts: 42
Date:

Pekida bukan pertubuhan biasa macam belia 4B. isi borang terus masuk jer.


Nak berjuang membantu Melayu, Islam dan Malaysia.... Menyebut nya memang senang, utk melaksanakannya berat. Ramai yg dah masuk tarik selimut balik, tidur mendengkor sebab tak ada ilmu dan kesanggupan. Tapi... apa apa hal pun pergi kursus dulu. samada pihak rnd nak terima atau tidak nanti bergantung dengan jawatankuasa penapis mereka.


selamat mencuba.



__________________


Member

Status: Offline
Posts: 11
Date:

terima kasih, segala nasihat saya hargai

__________________
azehar


Guru

Status: Offline
Posts: 505
Date:



__________________
alllang


Veteran

Status: Offline
Posts: 64
Date:

azehar_82 wrote:


Pada pendapat saya ianya adalah satu pertubuhan dimana orang melayu dan umat islam dapat bersatu padu mewujudkan satu keadaan harmoni,bermasyarakat,saling bantu-membantu di dalam kesusahan dan saya sebagai orang melayu yang beragama islam amat bangga dengan adanya PEKIDA yang dapat mengumpulkan seluruh orang melayu dari golongan muda hingga tua yang akan membela nasib,agama dan negara.Disamping itu, dapat mewujudkan peluang-peluang perniagaan,ilmu,kemahiran yang ada dikalangan ahli untuk disumbangkan kepada yang lain.PEKIDA dapat menyatupadukan golongan bawahan terus kepada golongan elit.Saya harap PEKIDA dapat membela nasib orang melayu yang sekarang ini nampak rata-rata orang melayu hidup dalam kesusahan dan perlukan pertolongan.Terima Kasih


 


Assalamualaikum........


Baguih la kalau ada hajat nak join,tapi ini bukan untuk suka-suka.Bak kata saudara ventral pikiaq,rasa,dan selami dulu (berkursus) baru buat keputusan.Kan apa ramai yg masuk sbb dek nama bukan ikhlas hati(ikhlas ke x itu hanya Allah yang tahu)tu sbb jadi macam2.Tu yg jadi amal mungkar ,nahi maaruf....(ades berdiri bulu roma menyebut nih)pikir la yerk,sbb bila dah dah join sini susah nak patah balik(yg ni hang kena carik sendiri apa maksud hamba)......



__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 408
Date:

sebutan amar maaruf nahi mungkar, dimana mana boleh dengar, bila tanya apa yang di sebut, kaku.. baca dekat buku, hati bukan mati...ilmu bukan basi... perjuangan bukan sendiri, teman bukan lari, musuh bukan terang, kawan bukan sembunyi...lagilah mereka tidak faham bila beri jawapan macam ini///

__________________
MOHD RASHIDI AHMAD "SIMPANG/// SEREMBAN"


Veteran

Status: Offline
Posts: 78
Date:

nak join ni bukan utk suka2.bukan untuk tunjuk kehebatan.tapi ia ada satu matlamat dan perjuangan,berat tanggungjawab dia.jangan sampai makan diri.....

__________________
BERSATU AMAN SEJAGAT///


Member

Status: Offline
Posts: 5
Date:

askum..


bagus lah kalau ade niat nak beramal berjuang..tapi suma tu memerlukan tanggungjawab yg besar samada sanggup ataupun tidak.yang penting tidak lari dari niat yang asal/baik..kerana semenjak dua menjak ni,saya lihat diluar sana terlampau ramai anak muda yang `naik` semata mata hanya ingin menunjuk kuat/mencari cable yg besar.mereka juga byk buat perkara yg membusukkan nama pekida sendiri.jadi pikir kan la sejenak..kerana semua ni antara kita dan ALLAH s.w.t...



__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 483
Date:

alhamdulillah... ///


__________________
yusof
Ja


Senior

Status: Offline
Posts: 108
Date:

azehar_82 wrote:


Pada pendapat saya ianya adalah satu pertubuhan dimana orang melayu dan umat islam dapat bersatu padu mewujudkan satu keadaan harmoni,bermasyarakat,saling bantu-membantu di dalam kesusahan dan saya sebagai orang melayu yang beragama islam amat bangga dengan adanya PEKIDA yang dapat mengumpulkan seluruh orang melayu dari golongan muda hingga tua yang akan membela nasib,agama dan negara.Disamping itu, dapat mewujudkan peluang-peluang perniagaan,ilmu,kemahiran yang ada dikalangan ahli untuk disumbangkan kepada yang lain.PEKIDA dapat menyatupadukan golongan bawahan terus kepada golongan elit.Saya harap PEKIDA dapat membela nasib orang melayu yang sekarang ini nampak rata-rata orang melayu hidup dalam kesusahan dan perlukan pertolongan.Terima Kasih

bukan melayu saje....tpi Islam n saudara seagama........bagus dh berniat.....harap2 ditunjukkan jln yg btul......kene tambah usaha sket je lagi.......Alhamdulillah.......

__________________


Senior

Status: Offline
Posts: 171
Date:

SLM...pejuang YG sejati AKN juangkn APE sj DEMI islam TERCINTA hgg AKHIR zaman...

__________________
HONEYBEE


Member

Status: Offline
Posts: 6
Date:

Akum...
sy juga ingin menyertai PEKIDA...di mana sy bleh dapatkan borang..sy berasal dari utara,tetapi menetap di USJ subang jaya utk beberapa bulan..bolehkan sy mendaftar disini?sy harap dapat membantu menyatukan org2 melayu kita serta mengukuhkan Agama Islam sebagai Pelita hidup kita..

__________________
-ZacH-


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Asalamualaikum kepada semua,saya ingin dan berminat hendak masuk pakida...

 



__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

assalamualaikum..saya ingin bertanya bagaimana nak masuk pekida serta syarat dan yuran
bijanachik83@gmail.com

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Assalamualaikum...
Nama saya,Mohamad Azlan bin Misrapengan..
Saya lahir di sabak bernam selangor dan dibesarkan di felda kemasul triang pahang..umur saya 34thn,walaupun saye bukan ahli persatuan pekida malaysia,tetapi saye ramai kenalan/kawan˛ yg tlh mnjadi ahli persatuan ini,sedikit sebanyak saye ade juga la tau tentang persatuan ini..selame saye berkawan dgn mereka,saye perhatikan meraka amat menekankan tentang perhubungan sesama islam tdk kira apepun pangkat,status,perhubungan dn tdk mengire darjat,walau susah atau senang mereka tetap akn membantu saudara2 mereka dan pada mase itu juga meraka ade mengajak saye untuk mnjadi sebahagian daripda mereka tp bg saye mse itu saye masih lg belum bersedie untuk mnjadi ahli yg sah,dlm masa yg same juga sye mmpunyai bapa saudara yg juga ahli persatuan pekida dn die mnjadi ahli jemaah ini sjak tahun 80an kalau x silap saye.
Semua yg saye critakan itu ketika usia saye lingkungan 20an,,sekarang usie saye tlh mncecah 34thn...dn baru sekarang saye sedar betape pentingnye amalan kkeluargaan dikalangan saudara˛ seislam kite ..baru saye merakan penyesalan kerana tdk mnerima pelawaan sahabat˛ saye dahulu..sekarang saye sudah lame tidak berjumpe mereka semue setelah saye mndirikan rumah tangge..semue kenalan yg saye pernah rapat dn berkongsi susah dn senang dulu tlh jauh dn x dpt nk mencari mereka..di kesempatan ini dn di ruangan ini saye ingin mengambil kesempatan sekiranya ade ahli˛ persatuan pekida yg membaca cerita saya ini...saye harap akan ade ahli yg sudi untuk membimbing sya untuk mnjdi slh seorang ahli yg sah dalam persatuan ini..baru sekarang saye merasakan hati saye benar˛ tlh trbuka untuk mnyrtainya atas tujuan untuk mncari dn berkenalan dgn sahabat˛ yg baru dan juga untuk bersama˛ memperjuangkan agame islam daripada ditindas oleh bangse2 asing yg telah banyak memperlekehkan kitab2 Allah dn juga agama Allah yg suci ini..
Kesempatan ini juga,saye ingin mmohon ampun dn maaf sekiranya sye ade mnyakitkan ht dn mmbuatkan sesiape saje yg mmbace ini merasa marah,skt hati dn benci atas ape yg saye luahkan di dalam ruangan ini..akhir sekali..hanya Allah sahaja yg Maha mengetahuinye..aamiin....semoga Allah melindungi umat islam dn saudara˛ kita yg dlm kesusahan serta kekejaman kaum yg hendak membinasakan umat islam seluruh dunia..aamiin....

__________________
Mohamad Azlan


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

assalhmualaikum smua nya nk tnya mcm mna cara nya nk buat ID pekida

__________________
insyaallah


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

assalhmualaikum nk tnya mcm mna cara nk buat card pekida ya


__________________
insyaallah


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Assalamualikum......alhamdulillah malaysia ada pertubuhan yg mantap seperti pekida,yg boleh saling bahu membahu,tolong menolong sesama bangsa dan seagama.
Saya dah lama perhatikan dan berhajat sangat,kalau lah boleh join alangkah bagusnya.
Tapi sayang nya,walaupun kita seagama tp saya bukan rakyat malaysia,mustahil rasanya boleh join.
walaupun saya menetap disini,anak2 saya semuanya lahir sebagai warga negara malaysia tp saya tetap org yg menumpang,pas duk sini pun atas jaminan istri.

__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

saya pun ingin menjadi keahlian pekida

 



__________________


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Asalamualaikum semua saudara saudara semua saya dari brunei ibu saya asal orang sabah saya bangsa melayu nak join pekida boleh kah kerana saya tertarik dengan perpaduan melayu yg kukuh dan bersatu,disini saya hidup demi bangsa melayu islam beraja,minta jasa baik saudara saudara jika dibenarkan tunjukan saya cara dan syarat syarat masuk pekida.terima kaseh asalamualaikum

__________________
783


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

jika boleh bantu saya untuk masuk pekida tolong email saya ke johnkadir.jk@gmail.com

__________________
783


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 2
Date:

Assalamualaikum saya nik berasal dari kelantan saya ingin bertnyakan soalan apakah syarat˛ untuk menjadi keahlian Pekida yang sah dan bagaimana untuk saya sertainya?minta jasa baik saudara saudara jika dibernarkan whatapps saya di 0139578312 terima kasih assalamualaikum

__________________
Nik


Ahli Baru

Status: Offline
Posts: 1
Date:

Assalamualaikum..saya berasal dari tawau sabah.. boleh beri pencerahan dekat tawau sabah ada ka cawangan pekida??kalau ada siapa yang saya boleh jumpa untuk bertanya dan meneruskan niat saya menyertai pekida..assalamualaikum..

__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.

Tweet this page Post to Digg Post to Del.icio.us


Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard